Rotary Rally 2023

Ten behoeve van Stichting Quiet Drechtsteden organiseert Rotaryclub de Zwijndrechtse Waard de Rotary Rally 2023!

19e Rotary Rally op zaterdag 16 september 2023

De jaarlijkse Rotary Rally, georganiseerd door Rotaryclub de Zwijndrechtse Waard, staat weer in de startblokken. Op zaterdag 16 september wordt de 19e editie van deze Rally gereden in het prachtige west Brabant. Naast een competitief element, kan er volop worden genoten van het landschap, een heerlijke lunch en een aangeklede borrel bij de finish. De opbrengst dit jaar gaat naar Stichting Quiet Drechtsteden, een organisatie gericht op het ondersteunen van mensen die in armoede verkeren.

Rally
De Rotary Rally is een gezellige en sportieve puzzelrit waarbij er in drie klassen wordt gestreden om leuke prijzen. U kunt inschrijven met een elektrische auto (E-klasse), een “gewone” auto (Tour-klasse) of met een “classic car”, een auto ouder dan 25 jaar (Vintage- klasse).
U vertrekt van het prachtige complex van Florensis aan de Langeweg in Hendrik Ido Ambacht, waar u begint aan de uitdagende puzzelrit in de omgeving van Oudenbosch en Etten-Leur. Halverwege de route wordt u een lunch buffet aangeboden bij Restaurant Bargo in de dynamische omgeving van Breda International Airport. De finish is wederom bij Florensis. De prijsuitreiking zal daar rond 17 uur plaatsvinden tijdens een aangeklede borrel. Het belooft dus weer een schitterend evenement te worden!

Goede doel
Zoals gebruikelijk is aan dit evenement een goed doel verbonden. Dit jaar gaat de opbrengst* naar Stichting Quiet Drechtsteden. Stichting Quiet richt zich op zowel kinderen en gezinnen als ouderen en alleenstaanden die te maken hebben met financiële moeilijkheden. Hun werk strekt zich uit over de gemeenten Dordrecht, Alblasserdam en recentelijk ook Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht. Hun benadering omvat het verlichten van armoedesituaties door het eenvoudigweg verstrekken van zeer diverse producten en diensten, zoals een maaltijd in een restaurant of een bezoek aan de kapper. Deze ‘kleine’ gebaren hebben grote impact: ze helpen mensen om weer deel te nemen aan de maatschappij, vergroten hun zelfvertrouwen en breken het isolement waarin ze verkeren. De bijdrage aan Stichting Quiet Drechtsteden zal hen in staat stellen om ook hulp te bieden aan de inwoners van Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht die met armoede kampen.

Inschrijven
De kosten voor het meedoen aan de Rally bedragen € 150 per equipe. Dit is inclusief rallyboek, een fraai rallyschild, een lunch bij Restaurant Bargo voor 2 personen (inclusief 1 gratis consumptie p.p.) en een aangeklede borrel na terugkomst bij Florensis (inclusief 2 gratis consumpties per equipe). U kunt, naast bestuurder en navigator, natuurlijk passagiers meenemen. Hiervoor vragen wij een aanvullend bedrag ter grootte van € 45 p.p. voor de lunch bij Restaurant Bargo en de aangeklede borrel na de finish.

Wilt u alleen sponsoren, of sponsoren EN deelnemen, dan kan dat natuurlijk ook. Er zijn een aantal interessante pakketten. Kijk hier voor meer informatie. Houdt verder onze Facebookpagina in de gaten. Daarmee wordt u regelmatig geïnformeerd over ontwikkelingen met betrekking tot de Rotary Rally.

*Een klein gedeelte van de opbrengst is bestemd voor internationale goede doelen.